A A AZ regionu2010-06-15, 08:02komentarze (1)

Darmowe szkolenia dla mechaników z obsługi najnowszych samochodów

Szkolenie będzie trwało przez cztery kolejne soboty danego miesiąca

Szkolenie będzie trwało przez cztery kolejne soboty danego miesiąca

Po sukcesie pierwszej edycji programu "Naprawiam samochody XXI wieku”, Politechnika Lubelska organizuje drugą turę, która potrwa aż do czerwca 2011 roku. Tym razem szkolenie obejmie 200 mechaników z całego województwa. Zapisy już się zaczęły.

– Szkolenie trwa przez cztery kolejne soboty danego miesiąca – mówi Paweł Magryta z biura projektu. – Jedyne wymogi to zatrudnienie w branży motoryzacyjnej na terenie województwa lubelskiego oraz posiadanie maksymalnie wykształcenia średniego.

Mechaników przyciąga to, że szkolenie składa się z części teoretycznej, ale przede wszystkim praktycznej. Kurs odbywa się w nowo powstałym salonie Opla i Chevroleta przy ul. Malinówka. – Zajęcia praktyczne są prowadzone na najnowszych samochodach – podkreśla Magryta.

– To naprawdę bardzo proste. Wbrew temu, co twierdzi wielu lubelskich mechaników – mówi prof. Mirosław Wendeker z Politechniki Lubelskiej, koordynator projektu. – Oni zwykle chcą zajmować się tylko starszymi autami. Takimi, jakie dobrze znają od lat. W przypadku nowszych mają opory. I odsyłają ich właścicieli do autoryzowanych serwisów.

– Tymczasem naprawa najnowocześniejszych samochodów nie jest niczym trudnym – przekonuje Wendeker. – Systemy autodiagnostyczne same wykrywają w nich usterki. Wystarczy "podłączyć” taki samochód do komputera, odczytać diagnozę i wymienić uszkodzoną część. Trzeba tylko nauczyć się dogadywać z komputerem, który nam w tym pomoże.

– Słyszałem o tych szkoleniach przy poprzedniej edycji, ale nie wiedziałem, że będzie druga – mówi Stanisław Baranowski, właściciel warsztatu samochodowego spod Lublina. – Zatrudniam czterech mechaników i, jeśli będą chcieli, chętnie wyślę ich na te szkolenia. Skoro mogą skorzystać, i to za darmo, to czemu nie.

Zapisy trwają, miejsca można rezerwować e-mailem. Aby rozpocząć szkolenie wystarczy wypełnić dokumenty zgłoszeniowe i dostarczyć je osobiście lub przesłać pocztą na adres biura projektu. Więcej na: www.naprawiamsamochody.pollub.pl

Komentarze (1)

  • ~Bosch Service 2012-08-16, 23:32

    Wiedza doświadczenie i umiejętności to cechy, które muszą posiadać mechanicy pojazdów samochodowych. Naprawa wtryskiwaczy common rail wymaga tych cech gdyż są to najbardziej skomplikowane wtryskiwacze jakie dotąd wyprodukowała firma Bosch. Oczywiście trwają cały czas prace nad udoskonaleniem tego typu wtryskiwaczy i pomp choć ciężko powiedzieć kiedy dostana się do masowej produkcji. Naprawa tych wtryskiwaczy i tak na razie nie będzie możliwa ponieważ firmy bronią się jak mogą bo na czym się zarabia dobre pieniądze jak nie na sprzedaży nowych pomp i wtryskiwaczy common rail. Pierwsze generacje wtryskiwaczy i pomp można było naprawiać bardzo profesjonalnie co można zobaczyć w procesach regeneracji na .Bardzo wiele firm zwłaszcza z krajów azjatyckich próbują tworzyć repliki tych części , ale są one bardzo niskiej jakości i nie warto ich montować bo przebiegi na nich są połowę krótsze http://www.wtryskiwacz.com/etapy.html  niż na oryginalnych częściach boscha. Jedynie części firmy delphi common rail można spokojnie montować i spełnią w samochodzie swoją role prawie jak fabrycznie nowe części, ale to wyjątek. Regeneracja naprawa wtryskiwaczy na częściach delphi jest opisana szczegółowo na http://www.wtryskiwacz.com   Doskonały sprzęt daje rewelacyjne efekty , które są nie do zdobycia bez tak precyzyjnych narzędzi które zapewniają dokładność pomiarów nawet do jednego mikrona. Wiele przedsiębiorców z branży motoryzacyjnej próbuje kopiować te maszyny ale bez powodzenia. Naprawa wtryskiwaczy na tego typu sprzętach jest nie dokładna mało precyzyjna co finalnie przekłada się na efekt końcowy w postaci wielu usterek podczas eksploatacji zwłaszcza samochodów ciężarowych robiących miliony kilometrów rocznie. Bosch Service nie idzie na tania jakość bo wiadomo ,że to się w perspektywie czasu nie opłaci, a dobrze zainwestowane nawet duże pieniądze w naprawę na wysokim poziomie zwróci się wielokrotnie. Adres takich stanowisk naprawczych jest na http://www.wtryskiwacz.com/blisko.html  i wcale nie tak daleko od siebie jak mogło by się wydawać. Na pewno warto wszystko zobaczyć osobiście do czego zachęcamy.

Przesyłając ten wpis akceptujesz politykę prywatności Mollom.